مقالات پمپ آب

مشخصات پمپ آب نیم اسب چیست ؟

مشخصات پمپ آب نیم اسب چیست ؟

پمپ آب نیم اسب یکی از انواع کاربردی و مصرفی پمپ آب با مصارف از جمله باغبانی، کشاورزی، خانگی و صنایع کوچک است.  این پمپ‌ها دارای توان مصرفی 0.5 اسب بخار 0.37 کیلووات هستند. ارتفاع کمتری را پوشش می‌دهند و در رده پمپ آب ارزان قیمت قرار می‌گیرند. در ادامه با این مدل پمپ آب و کاربردها و مشخصات پمپ آب نیم اسب آشنا می شویم.

تعاریف پمپ آب نیم اسب چیست ؟

همانطور که از نام پمپ پیداست این مدل پمپ آب دارای توان قدرتی 0.5 اسب بخار 0.37 کیلووات است. پمپ آب نیم اسب، کوچکترین مدل پمپ آب است.

اغلب برای مصارف خانگی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه کاربردهای محدودی در صنایع کوچک و پرکاربرد نیز دارا است. پمپ آب نیم اسب از جمله پر مصرف‌ترین پمپ‌های آب محسوب می‌شود.

<yoastmark https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-300x300.jpg 300w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-800x800.jpg 800w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-150x150.jpg 150w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-768x768.jpg 768w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-1536x1536.jpg 1536w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-860x860.jpg 860w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-430x430.jpg 430w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب-700x700.jpg 700w, https://sadrapump.ir/wp-content/uploads/2024/03/عکس-باگ-صدرا-پمپ-نیم-اسب.jpg 2000wمشخصات فنی پمپ آب نیم اسب خانگی

پمپ های 0.5 اسب بخار ، از نظر توان و قدرت پمپ های قوی نیستند. این پمپ ها دارای 0.37 کیلووات قدرت هستند، حداکثر ارتفاع پرتاب آب در این مدل از پمپ ها حدود 30 ال 40 متر است. به این معنا که در فاصله بیش از فاصله تعریف شده برای دستگاه فشار پمپ صفر می شود. پمپ نیم اسب دارای 3.5 فشار بار است و دبی آن 2 تا 5 متر مکعب بر ساعت یا 40 لیتر بر دقیقه است.

در اغلب موارد دهانه ورودی و خروجی پمپ 0.5 اسب بخار 1 اینچ است. همچنین پروانه پمپ آبهای نیم اسب معمولا برنجی و بسیار مقاوم و مناسب است.

کاربرد پمپ آب خانگی نیم اسب

همانطور که در بخش قبلی نیز ذکر کردیم پمپ آب خانگی نیم اسب دارای کاربرد قابل توجهی می باشد که سبب افزایش خرید و سفارش آن در سال های اخیر شده است از جمله کاربرد پمپ های خانگی نیم اسب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتقال آب از چاه های حفاری شده به منظور امور کشاورزی
  • انتقال آب به جهات مختلف در صنایع از جمله کارخانجات یا دستگاه های صنعتی
  • به منظور انتقال پمپاژ آب از یک تانک به شکل افقی و عمودی جهت امور ساختمانی و آپارتمانی، ویلایی
  •  انتقال آب به منظور برطرف کردن فشار کم واحدها، در نظر داشته باشید که این نوع پمپ ها برای حداکثر دو طبقه بهترین گزینه می باشند
  •  آب دهی پمپ نیم اسب اغلب ۰ لیتر بر دقیقه یا ۲. متر مکعب در ساعت می باشد
  • جهت انتقال آب از تانکرها به کارگاه های پیمانکاری، سرویس های بهداشتی و کانکس ها

در کل، پمپ آب نیم اسب به علت داشتن دبی مناسب و حجم آب مناسب برای استفاده در مصارف متنوع به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوع پمپ آب نیم اسب بخار محسوب می‌شود.

راه های تشخیص کیفیت پمپ آب نیم اسب خانگی اجزای پمپ نیم اسب

برای این که بتوانید پمپ آب مناسبی تهیه کنید باید با اجزاء و تجهیزات و مشخصات پمپ آب نیم اسب آشنایی داشته باشید. کیفیت بیشتر متریال داخل پمپ تضمین کننده کارایی بالای پمپ خواهد بود. مواردی که در این بخش به آنها اشاره می شود، کمک می کند تا پمپ آب با کیفیتی را انتخاب کنید.

پروانه پمپ

از جمله مهمترین قسمت های پمپ نیم اسب، پروانه است. در پمپ های نیم اسب بخار پروانه ها اغلب برنجی هستند. آلیاژ برنج یک جنس مرغوب برای این قسمت از پمپ محسوب می شود. در صورتی که پمپی که انتخاب می کنید پروانه برنجی ندارد بهتر است به مدل بهتری فکر کنید.

شفت

شفت پمپ نیز از جمله قطعات بسیار مهم است. این قسمت معمولا به صورت آهن، استیل 304 و یا استیل  316 است، در میان این دو استیل 316 بهتر است. اما در جنس های چینی استیل 316 وجود ندارد و  این قطعه از جنس آهن یا استیل 304 ساخته شده است.

سیم پیچی پمپ آب

مهمترین بخش پمپ آب سیم پیچی آن است. در زمان خرید باید دقت ویژه ای به آن داشته باشید. بهترین نوع سیم  پیچی، سیم پیچی مسی است، اما در برخی مواقع از سیم پیچی های آلومینیومی استفاده می شود که کیفیت لازم را ندارند، روی سیم پیچی های مسی عبارت 100% copper حک می شود. همچنین برای اطمینان خاطر و دریافت گارانتی می توانید از فروشنده بخواهید که در زیر فاکتور قید کند که سیم پیچی موتور آب از جنس مس است.

وزن پمپ

پمپ آب های نیم اسب که دارای سیم پیچی قدرتمند و مناسب مسی هستند وزن زیادی دارند. وزن این پمپ حدود 5 تا 7 کیلوگرم است، در صورتی که سیم پیچی از جنس آلومینیوم و یا ضعیف باشد وزن پمپ پایین خواهد بود.

پمپ آب خانگی نیم اسب بی صدا

در ابتدا باید اشاره کنیم که وسیله ای با نام پمپ آب بی صدا وجود ندارد.

برای این که صدای پمپ آب نیم اسب باعث آزار نشود بهتر است که در زمان نصب از عایق های صوتی یا فیبر در محفظه نصب استفاده کنید. هرچه قدرت پمپ آب بیشتر باشد صدای آن نیز افزایش می یابد. اما در پمپ آب نیم اسب به دلیل قدرت کمی که دارد صدای بلند یا آزار دهنده ای را شاهد نیستیم.

مناسب ترین پمپ آب خانگی نیم اسب

در حال حاضر پمپ آب خانگی نیم اسب ساخت کشورهای چین، ایران و ایتالیا در بازار موجود است. هرچه هزینه معقولانه تری برای  پمپ آب خانگی نیم اسب پرداخت کنید مطمئنا پمپ بهتری را خریداری خواهید کرد. به طور مثال پمپ آب نیم اسب ایتالیایی به مراتب گرانتر از مدلهای ایرانی یا چینی است و از نظر کیفیت نیز بالاتر است.

قیمت پمپ نیم اسب خانگی بستگی زیادی به کیفیت قطعات به کار رفته در آن، شرکت سازنده و کشور سازنده دارد. ضمن این که موارد دیگری چون نوع سیم پیچی نیز در قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *