مقالات پمپ آب

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟

بهترین پمپ آب خانگی کدام است

بهترین مارک پمپ آب خانگی بی صدا کدام است؟

به دسته ای از پمپ‌ها که صدای بسیار کمی و بیصدا داشته و می‌توان از آنها در داخل ساختمان استفاده کرد، این پمپ آب بی صدا گفته می‌شود. پمپ آبگرمکن نیز از انواع پمپ آب بی صدا به شمار می‌رود که می‌توان از آن جهت مصارف خانگی نیز استفاده کرد. پمپ پشت آبگرمکن یا پکیج معمولا در لوله اصلی ورودی ساختمان نصب می‌شود و پس از آن نیز فلوسوئیچ همراه آن جهت اتومات کردن روشن و خاموش شدن پمپ نصب می‌گردد. فلوسوئیچ مذکور همراه پمپ بوده و نیازی به تهیه مجدد آن نیست. این محصول به قدری بی‌صدا عمل می‌کند که هنگام کار کردن متوجه کوچکترین صدایی نخواهد شد.

 

همان‌طور که گفته شد، پمپ آب خانگی (Houseshold Water Pump) وسیله‌ای است که می‌تواند فشار آب را در ساختمان‌های مسکونی و ویلایی تقویت و تنظیم کند. از آنجایی که این پمپ‌ها معمولا با جریان برق کار می‌کنند، به آن‌ها الکتروپمپ نیز گفته می‌شود. پمپ آب می‌تواند قسمت‌های مختلفی مانند ورودی و خروجی، پروانه برای مکش و پرتاب آب و موتور یا الکتروموتور را شامل شود. در ساختمان‌هایی که مشکل افت فشار آب دارند، برای حل این مشکل، از پمپ آب استفاده می‌کنند.

 

اصلی ترین نکات در زمان انتخاب بهترین پمپ آب

بهترین مارک پمپ آب خانگی کدام است؟

انتخاب بهترین برندها پمپ آب خانگی بستگی و ارتباط مستقیم به بودجه مصرف کننده و خریدار دارد، صرفا انتخاب یک پمپ بر اساس برند شرط لازم برای خرید می باشد اما شرط کافی نیست. بدین معنا که بسیارند پمپ هایی که برندهای کمتر شناخته شده اند اما در یک مدل خاص بسیار قدرتمند تر و با کیفیت تر از دیگر برندها عمل می کنند. حال اگر صرفا به دنبال بهترین پمپ آب خانگی بر اساس برند می گردید، برندهای زیر به شما عزیزان معرفی می گردد. لازم به ذکر است که لیست زیر ترتیب خاصی یا اولویتی ندارد.

اصلی ترین نکات در زمان انتخاب بهترین پمپ آب
  • پمپ آب خانگی گراندفوس:

    دارای راندمان بالا و عملکرد قدرتمند است.صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز تضمین می‌کند.دهانه مکش آن محوری و دهانه دهش به جهت بالا است.
  • پمپ‌های آب خانگی سایر:

    با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان معروف هستند.
  • پمپ‌های آب خانگی پنتاکس (Pentax):

    پمپ‌های پنتاکس نیز از نظر صدا، کیفیت و قیمت مورد توجه قرار می‌گیرند.
  • پمپ‌های آب خانگی ابارا (Ebara):

    این برند نیز در ایران محبوب است.
  • پمپ آب خانگی پدرولا (Pedrollo)

پمپ آب خانگی پدرولا مدل PK ساخت ایتالیا می باشد و در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می شود همچنین به دلیل مقرون به صرفه بودن گزینه مناسبی جهت استفاده در طیف وسیعی از کاربردها مانند مصارف خانگی و کشاورزی می باشد و از این مدل پمپ ها برای ساختمان هایی که دارای محدودیت فضا هستند ولی نیاز به فشار بالا دارند استفاده می شود.

 

از جمله بهترین پمپ آب های خانگی ساخت کشور چین نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ آب خانگی استریم (Stream) :

پمپ های استریم ساخت کشور چین است که از جمله پمپ های خانگی می باشد که با استفاده از انرژی مکانیکی تولید شده توسط الکتروموتور و تبدیل آن به انرژی جنبشی سیال را از مکان اولیه دریافت کرده و به مکان دوم یا نقطه مورد نظر انتقال می دهد. پمپ های استریم از نظر کیفیت و قیمت توان رقابت با نمونه های مطرح دنیا را دارا و جایگزین مناسبی برای آنها می باشند.

  • پمپ آب تایفو (Taifu): 

سری QB پمپ آب خانگی Taifu، از دسته پمپ های آب خانگی کوچک می باشد، که توان تامین دبی تا حداکثر میزان 2.7 متر مکعب بر ساعت را دارد. این سری با پروانه ی برنجی و بدنه ای از جنس چدن تولید می شود.

  • پمپ آب خانگی لئو (Leo) : 

پمپ آب لئو، که برخی به آن پمپ لیو نیز می گویند، یک کمپانی تولید کننده پمپ و محصولات کشاورزی است که در سال 2001 در شهر ژجیانگ چین تاسیس شد. استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در محصولات لیو و همچنین کیفیت بالای این محصولات باعث شده تا این شرکت به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین تولید کنندگان پمپ و ماشین آلات کشاورزی در سراسر جهان مطرح باشد.

  • پمپ آب خانگی شیمجه (SHIMGE) :

کمپانی شیمجه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پمپ در کشور چین بوده و عرضه کننده انواع پمپ برای کاربری های مختلف با دوام بالا و عملکردی قابل اعتماد مطابق با استانداردهای جهانی به سراسر جهان می باشد. شیمجه دارای یک مرکز تحقیق و توسعه با بیش از 100 نفر پرسنل است که وظیفه تحقیق، مهندسی، پردازش و بازاریابی را به عهده دارند.

بهترین نوع پمپ آب خانگی کدام است؟

پمپ ها بر اساس ساختار خود و یا بر اساس فاکتورهای دیگر به دسته بندی های متعددی تقسیم بندی می شوند که از جمله آن می توان به نوع پمپ بشقابی، پمپ جتی، پمپ استخری اشاره کرد و یا همچنین بر اساس سیستم عملکرد می تواند در انواع پمپ با منبع تحت فشار، پمپ با کلید اتوماتیک و یا همچنینبه صورت بوستر پمپ به شما عزیزان ارائه گردد.

بهترین نوع پمپ آب خانگی کدام است

موارد مهمی که درهنگام خرید پمپ آب یک اسب باید به آن توجه کنید

  1.     به میزان صدایی که پمپ درهنگام کار کردن تولید می‌کند، توجه کنید، پمپ‌های بشقابی معمولا صدای کم‌تری ایجاد می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید در نزدیکی واحد مسکونی و یا داخل واحد پمپ‌ آب را نصب کنید. از مدل‌های کم صدا استفاده کنید. در صورت نصب پمپ در فضای باز می‌توانید از یک پوشش برای کم شدن صدای پمپ استفاده کنید. البته دقت کنید که در تهیه پوشش،‌ فرآیند چرخش هوای اطراف الکتروپمپ و الکتروموتور دچار اختلال نشود.
  2. میزان مصرف انرژی تجهیز را حتما بررسی کنید. بعضی از تجهیزات مصرف برق بالایی دارند و در بلند مدت هزینه‌های زیادی را برای شما در پی خواهند داشت.  
  3. به دلیل تنوع محصولات موجود در بازار،‌ با رنج قیمت و کیفیت متفاوت، برای انتخاب یک پمپ آب خانگی مناسب باید خدمات پس از فروش، گارانتی، امکان دسترسی به قطعات پمپ در صورت خرابی و.. حتما درنظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *